PanPablo

ECOALF: Człowiek, który zamienia śmieci w ubrania – Javier Goyeneche

Jeśli branża modowa byłaby serialem Netflixa to można by powiedzieć, że zakończenie tej fabuły jest niepokojąco przewidywalne.

42 wyświetleń

O tym, jak moda szkodzi środowisku, opowiadaliśmy na łamach tego bloga nie raz. 

Jeśli branża modowa byłaby serialem Netflixa to można by powiedzieć, że zakończenie tej fabuły jest niepokojąco przewidywalne, a losy planety zmienić może tylko grupa bohaterów, którzy doprowadzą do jednego wielkiego zwrotu akcji. Dziś piszemy o jednym z takich bohaterów, który przeszedł na jasną stronę mocy i od 2013 roku pod metką ECOALF zarządza dobrą dla planety zmianą. Przed Wami Javier Goyeneche.

Jeśli nie jesteś częścią rozwiązania, jesteś częścią problemu

Był rok 2005, kiedy temperamentny i przedsiębiorczy Hiszpan Javier odebrał nagrodę Best Young Entrepreneur of Madrid za osiągnięcia w rozwoju swojej marki odzieżowej Fun & Basics. Na koncie miał ponad 10 lat doświadczenia w rozwoju marki, 70 sklepów stacjonarnych i 350 punktów dystrybucji.

Wraz z doświadczeniem rosła jednak jego frustracja – ilość zanieczyszczeń i marnowanych w branży mody surowców zaczęła go przerastać. Dlatego zdecydował sprzedać świetnie prosperującą firmę i zaangażować się w rozwój zupełnie nowego konceptu. Na znak bardzo osobistej i ważnej misji, której realizacji właśnie się podjął, markę nazwał od imienia syna Alfredo.

Projekt Upcycling the Oceans czyli 3 tysiące rybaków w natarciu

Javier wyszedł z założenia, że potrzebujemy znaleźć balans między naszymi potrzebami i zdrowym podejściem do środowiska. Rozpoczął więc najbardziej zrównoważoną produkcję odzieży, butów i akcesoriów, jaką świat widział – z wykorzystaniem śmieci. Obecnie ECOALF przetwarza plastikowe butelki PET, sieci rybackie, resztki kawy, używaną bawełnę i wełnę oraz stare opony do produkcji polimerów, nici i tkanin na ubrania. Projekt Upcycling the Oceans to inicjatywa, która zrzesza ludzi na całym świecie, wzięło w niej udział ponad 3000 rybaków, którzy wyłowili już ponad 250 ton śmieci zanieczyszczających wody.

Do tej pory marka zrecyklingowała aż 200 mln butelek PET i dumnie ubrała w nie ludzi na całym świecie. Do stworzenia samej najnowszej kolekcji jesień-zima wykorzystano 1.4 miliona plastikowych butelek.

Innowacja w służbie środowisku i społeczeństwu

Nie każdy konsument jest świadomy tego, jak złożony proces stoi za ekologiczną produkcją odzieży. Krótko mówiąc, aby śmieć zamienił się w ubranie, czy parę butów wymaga godzin pracy, specjalistycznego sprzętu i wypracowywanego latami know-how. Na filmie poniżej zobaczysz ile procesów musi się wydarzyć, aby zużyte opony samochodowe zamienić w klapki japonki.

Javier jest świadomy wyzwania dostępności ekologicznych produktów, które zwykle są znacznie droższe, wiedział, że nie chce iść ścieżką aut elektrycznych i organicznego jedzenia. Od lat stara się, aby za procesem szła świadomość kosztu produktu finalnego i uczynienie go jak najbardziej przystępnym cenowo, tak by do zmiany świata na lepsze mogli przyłączać się kolejni konsumenci.

Doskonały design osadzony w prawdziwym świecie

Na Instagramie marki zobaczymy nie tylko zdjęcia produktowe świetnie skrojonych i uniwersalnych bluz, koszulek, kurtek, czy spodni, ale także prawdziwych ludzi – osób ubierających ECOALF na co dzień, a także bohaterów zbierających śmieci na całym świecie.

Twoja rola życia

ECOALF to dla mnie dowód na to, że można ubrać się stylowo, oryginalnie i przyłożyć się tym samym do akcji ratunkowej środowiska. Zakup produktów marki to także realne wsparcie dla osoby, która od kilku lat bardzo skutecznie zmienia branżę mody, Javier Goyeneche każdego roku jest gościem na konferencjach na całym świecie, uświadamia o problemie zanieczyszczeń i zasypujących nas ton plastiku. Edukuje, motywuje i udowadnia, że można robić jakościową i wyjątkową odzież ze śmieci. Bo nie ma planety B, a główną rolę w tym serialu możemy zagrać tylko my.

We własnej osobie.

Przeczytaj także

Oceń artykuł:
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments