PanPablo
6 minut

9 ważnych dla nas pojęć na 2022

Już jakiś czas pracujemy nad stworzeniem słowniczka ważnych dla nas pojęć. Wiązać się będą one z materiałami, ekologią, modą, technologiami i świadomością działania przemysłu modowego. Na początku tego roku wybraliśmy 9 ważnych dla nas pojęć, którymi dzielimy się w tym wpisie.

5/5 - (1 vote)

1. Misja 

Naszą misja jest wywieranie dobrego wpływu na wszystko, z czym mamy kontakt. Chcemy zmieniać życie ludzi i planety na lepsze. Chcemy dobrze oddziaływać na marki, branżę i jakość komunikacji. Dlatego – wszystkie nasze działania podporządkowane są tej wartości. Produkty, które wybieramy do sklepu produkowane są z dobrym wpływem na lokalne społeczności, środowisko i klientów. Nasza praca ma dobry wpływ na Wasze decyzje zakupowe i branżę, w której istniejemy. Sądzimy, że wszyscy powinni mieć uważność na to, jaki wpływ mają na rzeczywistość wokół i zawsze starać się, by był jak najlepszy.

2. Greenwashing

Walczymy z nim każdego dnia, gdy poszukujemy dla Was nowych marek i produktów. Wykonujemy rzetelny research i obserwujemy zjawisko, którym jesteśmy szczerze przerażeni. Niektórym markom łatwiej jest wprowadzić marketing mówiący o ekologii, niż rzeczywiste zmiany, które powinny obejmować więcej niż kilka produktów w kolekcji. Zmiany są etapowe i niełatwe, natomiast pisanie o tym i tworzenie pięknych kampanii z szumnymi hasłami jest już dużo prostsze.

3. Transparentność

Jest to prosty dostęp do informacji przedstawionych w jak najbardziej przystępnej formie. Szanujemy marki, które mają dużo do powiedzenia i robią to dobrowolnie. Ujawniają swoje procesy produkcyjne, dystrybutorów materiałów, dzielą się zarobkami swoich pracowników i przede wszystkim trzymają się prawdy. Transparentnym firmom trudniej coś zarzucić, bo łatwiej sprawdzić rzetelność podawanych informacji. Dzięki transparentności mamy większy szacunek do cen produktów. 

4. Świadome zakupy

Pomagamy w nich od lat i nadal chcemy to robić. Wspierać swoją wiedzą i czasem poświęconym na research. Pokazujemy, że bardziej wartościowa jest świadomość niż niekończące się akty nabywania nowych rzeczy. Wybieramy do PanPablo produkty, które sami chcielibyśmy mieć i marki, którym ufamy. Przedkładamy jakość, transparentność i wartości nad chwilowe trendy i nadmiar. Nie kreujemy potrzeb a szukamy na nie odpowiedzi. Szkolimy się, by móc lepiej doradzać. Ważne jest dla nas, by każdy klient dobrał odpowiedni rozmiar czy fason. W ten sposób staramy się zminimalizować ilość zwrotów i zmniejszyć tym samym ślad węglowy. Dobieramy marki i produkty tak, by były komplementarne. Szukamy produktów, które będą służyły klientom wiele lat, jak np. Blundstone.

5. Rozwój

Bardziej niż na tempie, skupiamy się na kierunku. Nie boimy się zatrzymać, by rozejrzeć i docenić miejsce, w którym się znajdujemy. Z rozwojem wiążą się też nasze cele na ten rok np. znalezienie inwestorów i wdrożenie strategii „Every Step Better”, przygotowanie się do otwarcia sklepu stacjonarnego w Warszawie, do którego będzie można przyjść wartościowo spędzić czas i doświadczyć czegoś nowego oraz start marki własnej! Sklep w Warszawie to duże przedsięwzięcie, zwłaszcza dlatego, że mamy duże wymagania. Po pierwsze – musi być duża powierzchnia. Chcemy też, by dało się do nas dojechać alternatywnymi środkami transportu lub dojść przyjemną trasą spacerową. Chcemy dać Wam możliwość ładowania akumulatorów w swoich hulajnogach i rowerach elektrycznych.

6. Człowiek

Po to jesteśmy – dla ludzi. Odpowiadamy na pytania, szukamy rozwiązań na codzienne potrzeby. Doradzamy, ale przede wszystkim słuchamy i przyglądamy się. W PanPablo cenimy swoje zdanie, nie boimy się mówić i pytać. Zwracamy uwagę nie tylko na to, w jakich warunkach pracują krawcowe czy rzemieślnicy tworzący nasze produkty, ale i na siebie nawzajem. W kontekście człowieka najważniejsze są dla nas szacunek i wsparcie. Wspieramy się także wewnątrz zespołu i dbamy o rozwój, np. proponując szkolenia, kursy i studia.

7. Product stewardship

Oznacza zarządzanie produktem przez cały jego cykl życia. Od powstania konceptu po utylizację. Czujemy się zobowiązani, zarówno jako użytkownicy, jak i oferujący produkty, do brania odpowiedzialności za zasoby, z jakich korzystamy. Świadomie podchodzimy do wyboru produktów. Zwracamy uwagę na możliwie jak najdłuższą przydatność produktu, zużycie przy jego produkcji mniej szkodliwych substancji i możliwość łatwego przerobienia czy bezpiecznej utylizacji. 

8. Globalne ocieplenie

Nie odwracamy się od problemu. Zauważamy go i staramy się być częścią rozwiązania. Każda z ostatnich czterech dekad była kolejno coraz cieplejsza niż którakolwiek z wcześniejszych. Wzrosła nie tylko temperatura, ale i ilość i natężenie opadów nad lądami. Nastąpiły zmiany w biosferze. Staramy się poradzić sobie z myślą, że to działalność człowieka doprowadziła do obecnego stanu i znajdować realne rozwiązania. Np. ograniczać ślad węglowy.

Ciekawy wątek dla zainteresowanych: Direct air capture, czyli wychwytywanie CO2 z atmosfery

9. Direct to avatar

Czyli tworzenie produktów wykorzystywanych w metawersum. Oswajamy się z tym i przyglądamy się. Sprzedaż produktów dla avatarów nigdy nie znajdowała się w obrębie naszej działalności, jednak obserwujemy tę dziedzinę z zainteresowaniem. Być może okaże się ona sposobem na ratowanie świata i minimalizację potrzeb zakupów w świecie realnym na rzecz wirtualnego? 

Ciekawe pojęcia: moda zbliżeniowa i cybernetyczna 

Przeczytaj także

Oceń artykuł:
5/5 - (1 vote)
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments